Healthy Seed
腸套疊

3至6歲

Healthy SeedFavourite

Share

Healthy Seed

TracyP

我5歲嘅仔幾日前突然肚唔舒服,一開始以為係普通食物中毒,所以淨係要佢食清D。點知今日佢肚痛肚瀉,仲痛到訓唔着,食左藥後情況無太大改善。上網查過後懷疑係腸套疊,想問專家腸套疊嘅發病原因係點?有冇預防方法? 假如真係患上腸套疊,應該點樣治療?康復後有咩要注意?謝謝

腸套疊

香港大學李嘉誠醫學院兒童及青少年科學系

解答日期:18.08.2022

小朋友肚痛肚瀉,仲痛到訓唔着,應帶小朋友往醫生處診治,家長切勿胡亂給藥物予小朋友。家長若懷疑係腸套疊,更應立即帶小朋友往急症室,不能延誤醫治時間。

 

腸套疊是急症,分別為腹痛,嘔吐及解血便。 其典型症狀為突發的痙攣性腹痛, 小朋友會一陣一陣哭鬧,每隔十至二十分鐘就會痛一次, 腹痛時兩腳會彎曲至腹部, 但不痛時可以正常活動。此外初期嘔吐多為吐奶或食物, 但隨時間若腸子未解套, 就會漸漸出現黃綠色膽汁的嘔吐物。另外在幾個小時後, 約60%病例會解出草莓果醬顏色的大便, 之後病人也會漸漸顯得倦怠。

 

腸套疊若在24小時內診斷及治療,其預後較佳,但若延遲診斷及治療,則易造成小朋友生命危險。

 

以上資料由香港過敏協會提供,經香港大學名譽助理教授及過敏協會主席何學工醫生審批!

附件檔案 12.5 MB

最新解答問題

Healthy Seed