Healthy Seed
【育兒鬆一Zone】了解成長發展   調整合理期望

【育兒鬆一Zone】了解成長發展   調整合理期望收藏

【育兒鬆一Zone】了解成長發展   調整合理期望分享

品格管教 | 1至2歲,2至3歲,3至6歲

資深註冊社工吳彩輝姑娘(Rainbow)提供

【育兒鬆一Zone】了解成長發展 調整合理期望

19.06.2018

上星期,相約幾位中學同學出來聚舊,大家都已經為人父母,各自育有幾歲大的小朋友,所以話題都離不開管教子女方面,我當然樂於傾聽。

 

席間,朋友A首先發言:「我兩歲大嘅囡囡填顏色時成日都出晒界,隔離屋嗰仔都係同佢一樣大,但畫啲畫好靚,仲攞過獎添!」

 

朋友B插嘴:「我三歲大嘅仔仔咪又係一樣,寫字唔靚,所以我成日會擦晒佢啲字,迫佢再寫過。」

 

朋友C附和道:「我嗰仔專注力好差,次次同佢去飲茶,坐唔夠一個鐘就周身郁,扭計要走。」

 

朋友D更和應:「講起就嬲,我阿囡三歲大已經識『駁嘴』,真係俾佢激死。」

 

正當大家你一言我一語之際,朋友E似乎看不過眼,帶點激動地表示:「其實,兩、三歲嘅小朋友正處於塗鴉期,佢哋嘅小手肌仍未發展成熟、執筆嘅力度同姿勢都未發展完整,所以填顏色會出界,同埋寫字寫得唔靚係正常不過嘅事;幾歲大嘅小朋友專注力只有十幾分鐘,所以無可能要求佢哋坐定定一個鐘飲茶吧;而且識得『駁嘴』證明佢聰明、語言表達能力強同轉數快,我覺得作為父母唔好只從負面角度睇小朋友嘅行為表現。」

 

朋友E的連串炮轟令大家一時沉靜下來,氣氛有點尷尬,雖然我心底裏是非常贊成他的說法,簡直想起身拍掌,但這刻我要充當「和事佬」的角色,緩和緊張的氣氛;於是我立即轉移話題,拿張點心紙,着大家揀多些點心來打完場。

 

解說

父母很多時認為小朋友不聽話和頑皮,這些都是源自父母對子女期望的落差所致,令到自己感到不開心和失望。要知道小朋友每天都在成長,身體和心理有很多變化,認知能力亦不斷發展,愈趨成熟,但父母們又有沒有與他們一起成長?對小朋友是否抱著合理期望,抑或是過高或過低呢?

 

父母要與小朋友一起成長,了解他們不同年紀的成長特徵和需要,調整對他們的期望和管教方法。例如面對兩、三歲的小朋友,要接納他們開始有主見,所以會「Say No」,而不能期望他們像一歲左右小朋友一樣對你言計聽從。所以調整合理期望是非常重要的。

 

 

 

 

Healthy Seed