Healthy Seed
【育兒鬆一Zone】識得讚,一定用『快、真、準』來讚

【育兒鬆一Zone】識得讚,一定用『快、真、準』來讚收藏

【育兒鬆一Zone】識得讚,一定用『快、真、準』來讚分享

品格管教 | 1至2歲,2至3歲,3至6歲

資深註冊社工吳彩輝姑娘(Rainbow)提供

【育兒鬆一Zone】識得讚,一定用『快、真、準』來讚

07.02.2018

農曆新年將至,相約好朋友出來暢談近況,她說了一則讚賞兒子的趣事,令我啼笑皆非。

 

我們在餐廳坐下後,朋友便急不及待地向我說:「你上次教咗我,當見到小朋友做咗好行為時要用『快、真、準』嘅技巧去讚佢,上星期我喺屋企實習一吓讚我嗰仔,點知就出事喇!

 

我立即好奇地問:「出事?快啲講嚟聽吓!」

 

朋友仔細地描述:「當時阿仔拉咗幾張紙巾出嚟用,跟住將紙巾掉入垃圾桶,於是我就讚佢:『你真係好乖呀!』佢嗰刻好開心,報以一個非常燦爛的笑容。點知過咗一陣,我見到阿仔不停咁拉啲紙巾出來,仲用好期待嘅眼神望住我添,想我繼續讚佢。」

 

朋友說話未完,我已經捧腹大笑,「證明你讚賞小朋友嘅技巧仲有進步嘅空間喇!」

 

朋友尷尬地笑一笑:「係喇!後來我反省到原來我讚佢唔夠『準』,令佢以為我讚佢拉紙巾係好行為,其實我係想讚佢有手尾,將用完嘅紙巾掉入垃圾桶,以後讚阿仔真係要準確啲。」

 

「係呀!最重要係讚清楚咩行為做得好,咁樣佢先會明白㗎,一句乖,佢真係唔知道邊個行為先係乖。加油呀!你會越嚟越識讚!」我鼓勵朋友。

 

解說

上次講解了讚賞小朋友的好處(http://bit.ly/2rwbuCs),今次詳細分析讚賞的具體技巧。當讚賞小朋友時,父母要掌握「快、真、準」的技巧,這樣才可以讓小朋友明白所做的良好行為,以及帶來正面的效果。

 

「快」:即時,父母要把握時機,最好在小朋友做好行為後兩分鐘內即時讚賞他,不宜過早或過遲,因為有些父母會在小朋友還未做完良好行為便稱讚他,又或者小朋友做了良好行為後,父母過了很長時間才作出讚賞,小朋友已忘記了當時情況,這樣會事倍功半。

 

「真」:真誠,表情和言行要一致,最好面帶微笑及用欣賞的眼神去讚賞小朋友。曾有實驗證明面部表情比語言在傳達訊息時更具影響力,在實驗中一位母親責備BB時面帶笑容,但BB反而向她報以微笑,完全不認為母親是責備他;之後母親用兇惡的表情讚賞BB,BB則感到害怕並哭起來,感受不到母親對他的讚賞。由此可見,父母運用恰當的表情和語氣去讚賞小朋友是非常重要的。

 

「準」:準確,清楚具體地描述小朋友做得好的地方,例如:「你今日幫媽媽掉垃圾,真係好幫手!」不宜只用「叻」、「乖」等過於空泛的形容詞來概括描述小朋友的好行為。

 

 

 

 

Healthy Seed