Healthy Seed
4歲小朋友有百幾度散光

3至6歲

Healthy Seed收藏

分享

Healthy Seed

emilychow225

我嗰女今年4歲、讀K2,由於疫情關係經常要上網課,早前喺一次例行眼睛檢查時驗到有百幾度散光,無近視,但需要戴眼鏡。我和先生都有近視和散光,但度數唔深。請問年幼小朋友有散光係咪好普遍?係先天因素所致?還是因為睇得多電腦熒幕、手機所引致?聽講如果係先天散光,小朋友大嗰咗都唔會加深散光度數,又係咪真?會唔會影響視力發展?有咩預防同治療方法?謝謝醫生解答。

4歲小朋友有百幾度散光

香港大學李嘉誠醫學院兒童及青少年科學系

解答日期:10.10.2022

小朋友散光,是眼睛的一種屈光不正常狀況,與角膜的弧度有關。人的眼睛並不是完美的,有些人眼睛的角膜在某一角度區域的弧度較彎,而另一些角度區域則較扁平。

造成散光的原因,是由於角膜上的厚薄不勻,或角膜彎曲度不勻,使得角膜各子午線的屈折率不一致,讓經過子午線的光線不能聚集於同一焦點,這樣,便不能準確的聚焦在視網膜上形成清晰影像。

散光有先天性遺存因素;也有後天引起散光原因,例如長期用眼姿勢不良,如時常揉眼睛、躺著看書等,

100 度以內的散光算輕微,可能不需要特別矯正,但如果散光 200 度以上,可能造成小朋友產生弱視問題。你家小朋友百幾度散光,可能需要配戴眼鏡矯正,讓眼部焦距成像清晰,刺激視力正常發育。

4 至 6 歲是兒童視力發展黃金期,視力在此階段發育完整,到 7 至 8 歲左右也還有些空間可以塑型,但之後想要改變就困難了。

 

以上資料由香港過敏協會提供,經香港大學名譽助理教授及過敏協會主席何學工醫生審批!

附件檔案 12.5 MB

最新解答問題

Healthy Seed