Healthy Seed
如何應對兒童腸胃炎?

3至6歲

Healthy Seed收藏

分享

Healthy Seed

ammmy88

自己有兩個小朋友,一個返幼稚園一個返小學。近排睇新聞見有學校爆發腸胃炎,搞到好擔心佢地都有可能中招。以前家姐都試過突然腸胃炎,連續幾日都係咁嘔同發燒,唔食又唔飲,連細妹都係咁!想問下專家,呢排點解咁多小朋友有腸胃炎?係咪有傳染性,小朋友會比較多?病徵係咪都係痾嘔同發燒?係咪一定要睇醫生定可以自己會好返?可以點預防?同埋小朋友因爲咁連續幾日唔舒服唔肯配合進食,我可以點做去等佢地身體舒服啲快啲好?唔該專家。

如何應對兒童腸胃炎?

香港大學李嘉誠醫學院兒童及青少年科學系

解答日期:03.04.2023

腸胃炎常見可以分為「病毒性腸胃炎」及「細菌性腸胃炎」兩種,會出現嘔吐或腹瀉的症狀。

病毒性腸胃炎:最常見的是輪狀病毒、諾羅病毒及腺病毒。常發生於學校內,容易做成交互傳染。病毒性腸胃炎主要透過糞口途徑傳播,例如食用受病毒汙染的食物或水、與有病的小朋友密切接觸,皆可能受到感染。

細菌性腸胃炎:常見因沙門氏桿菌、大腸桿菌。

通常感染後1~3天開始出現腸胃炎症狀,症狀可以持續1~10天,病程的長短取決於所感染的病毒 / 細菌種類及個人的免疫力。

腸胃炎時,其實及早進食比較快痊癒,只是在吃食上選擇上要注意,並且孩子若在嘔吐期不易進食,可以先補充薄鹽米湯,暫時不吃食物。當孩子嘔吐緩解之後,不論有無腹瀉,十二小時內就應該吃點東西,以補充孩子的營養與熱量。原則是少量多餐,清淡飲食,避免過油或高糖分,補充水分(如:薄鹽米湯)和補充電解質。

如果腸胃炎出現嚴重上吐下瀉的情況,應儘速就醫,不應自行購買藥物服用。

 

以上提供的資料,只作參考用途!

以上資料由註冊護士整理,經香港大學名譽助理教授及過敏協會主席何學工醫生審批!

 

附件檔案 12.5 MB

最新解答問題

Healthy Seed