Healthy Seed
小朋友頸痛係瞓捩頸定AARD?

3至6歲

Healthy Seed收藏

分享

Healthy Seed

Shirley Fong

最近小朋友個頭經常側埋一邊,老師問佢做咩事,佢就話條頸向其中一邊郁嘅時候會痛。起初以爲係瞓捩頸,所以我已經即刻買咗新枕頭,同埋唔比佢睇咁多iPad。但成一個幾星期都仲係咁,幼稚園班主任就話擔心係咩AARD,請問係咩嚟?其實咁嘅情況係咪只係成日低頭嘅後遺症,會自己好翻,唔需要特登帶佢去診所檢查?

小朋友頸痛係瞓捩頸定AARD?

香港大學李嘉誠醫學院兒童及青少年科學系

解答日期:12.04.2023

多謝家長的問題,但由于家長沒有提供AARD全寫,但提問與頸部問題有關,相信是指寰樞椎旋轉脫位 (AARD) 。寰樞椎旋轉脫位是屬兒童脊柱畸形,一般影響 12 歲以下兒童,其特徵是頸部第一和第二椎骨之間的異常旋轉脫位,如果延誤治療或使用而不適當的手法治療,可能很大機會觸發或加劇病情。矯形及創傷外科學系專家稱如果兒童出現頸痛、斜頸或「瞓捩頸」時,建議家長及前線醫護人員應盡快轉介專科醫生診治,並強烈建議在未接受適當評估之前,切勿進行任何脊骨療法、物理治療或傳統的跌打治療,以免情況惡化。若能及早診斷出寰樞椎旋轉脫位(AARD),一般都可以透過消炎藥物、使用下巴牽引等非侵入性的治療方法治理。 

就孩子的情況,建議家長先帶小朋友到兒科醫生處接受檢查,看看有沒有其他原因引致頸痛,如有需要,就會轉介其他專科跟進。 

以上資料源于香港大學港大醫學院矯形及創傷外科學 

以上提供的資料,只作參考用途!  

以上資料由註冊護士整理,經香港大學名譽助理教授劉慧思醫生審批!

附件檔案 12.5 MB

最新解答問題

Healthy Seed