Healthy Seed
兒童腦癇

3至6歲

Healthy Seed收藏

分享

Healthy Seed

Leo2o

小朋友近排喺公園整親翻屋企出現小便失禁嘅情況,同埋有手脚僵直嘅情況...本身以爲小朋友玩到過曬龍唔記得去洗手間先咁樣,但有其他小朋友媽媽話我知原來囡囡玩嘅時候都會突然間停咗喺度唔郁,或者頻繁聳肩,令我好擔心囡囡有癲癇症。想請問醫生到底癲癇有咩明顯症狀,係咪無得避免或者逆轉?同埋我應該要帶佢去照磁力共振定腦電圖?係咪先天性疾病?可以點樣治療?謝謝。

兒童腦癇

香港大學李嘉誠醫學院兒童及青少年科學系

解答日期:17.04.2023

家長留意到小朋友有小便失禁,同埋有手脚僵直嘅情況;其他家長亦告之你囡囡玩嘅時候都會突然間停咗喺度唔郁,或者頻繁聳肩。這些雖然是小動作,但也可能是患上腦癇症的先兆或病徵。即使只是目光呆滯或眼定不動,或似白日夢、失神的,也可以是發作。

倘若遇上這些持續情況,可錄影事發片段,然後找專科醫生診治。

腦癇症(Epilepsy)俗語稱為「抽筋」,是一種常見的腦部神經系統疾病。

這是因為腦部神經細胞活動受到干擾,發出異常腦電波,引起陣發性的短暫大腦神經功能紊亂。很多時跟遺傳先天性基因不正常有關,又或是產前、產後、兒童成長階段中,因為感染病毒(如腦炎、腦膜炎)、腦缺氧(如難產、早產)、受創、出血等,引致腦部受創,而令到局部或全面腦細胞發出不正常的腦電波。

請繼續密切留意囡囡除了上述情況外,還有沒有其他緊握雙拳、咬牙切齒、面轉青紫等情況,見兒科醫生時可詳盡告知醫生,除了臨牀診斷和評估外,醫生亦會為病童做腦電圖,更能準確診斷及分類是哪一種腦癇,再決定用哪一種藥,才最有效。驗血、照磁力共振掃描,也可幫助分析結果。

一旦確診便要遵從醫生的指示服藥,不能胡亂停服,否則會令患者病情反彈,影響康復的進度。現代醫生選擇藥物:目標是控制病情,減少發作,甚至不再發作,希望能在三年裏不再發作後,便可以慢慢停止藥。

以上提供的資料,只作參考用途!

以上資料由註冊護士整理,經香港大學名譽助理教授及過敏協會主席何學工醫生審批!

附件檔案 12.5 MB

最新解答問題

Healthy Seed