Healthy Seed
未食完嘅藥水可以放幾耐?

3至6歲

Healthy Seed收藏

分享

Healthy Seed

JennyWong

我一家四口同奶奶同住,兩個小朋友加埋老人家個身體都弱,時不時都會病。佢哋好多時睇完醫生之後都會偶然唔記得食或者好返就無再食藥,以致屋企長期都有大量得翻一半或者四分一嘅藥水。而藥水上面一般都無寫幾時過期,老人家又堅持話藥水放雪櫃就可以延長個保質期,要留返嚟看門口...所以想問下呢啲開封咗或者開封過嘅藥水保質期有幾長,係咪真係可以留嚟備用?

未食完嘅藥水可以放幾耐?

香港大學李嘉誠醫學院兒童及青少年科學系

解答日期:24.04.2023

跟據藥物安全使用原則,除非經由醫護人員或藥劑師指示,又或是部份藥丸、膠囊或眼藥水(如青光眼藥水)標明了要放置於雪櫃,否則大部份藥物都毋須冷藏。

因為雪櫃內的食物、飲料或湯水都有濕度,加上我們經常開關雪櫃門,空氣遇冷容易凝聚水氣,使藥物容易受潮、發霉,甚至溶化。

至於藥水在低溫的環境同樣會影響藥效,因此,一些標明需要冷藏的藥水應該放置雪櫃下層(溫度保持在攝氏二至八度),切勿存放在冰格,以免破壞藥物結構,或在解凍過程中使藥水濃度產生變化,因而影響藥效的穩定性。

記住,藥物要依從指示存放,沒有標示須冷藏的藥物,一般只須放於室溫、陰涼及兒童不易接觸的地方即可,同時亦應留意藥物有效日期,若發現藥物受潮或藥水搖勻後仍有沉澱物便應停止服用。

若家人身體有不適便需要看醫生並服用醫生對症下的藥。

沒有用完的藥物或藥水應棄掉,不要自己隨便拿以前剩下來的藥來服用。

胡亂食藥,引發的問題可大可小。

以上提供的資料,只作參考用途!

以上資料由註冊護士整理,經香港大學名譽助理教授及過敏協會主席何學工醫生審批!

附件檔案 12.5 MB

最新解答問題

Healthy Seed